Totaal aantal pageviews

donderdag 9 februari 2012

het gedicht

het gedicht waar ik over vertel staat in een lijstje op mijn nachtkastje ,het is een heel bekend gedicht
mooi maar voor mij is het heel bijzonder ik kreeg het zo,n 20 jaar geleden van mijn vader
ik lees het gemiddeld elke week wel een paar keer
niet het hele gedicht maar vooral het laatste gedeelte
het is door iemand met de hand geschreven en mooi geilustreerd
ik weet niet wie het heeft gemaakt maar wel dat mijn vader het speciaal voor mij heeft laten maken ik weet nog dat ik het kreeg .hij wist natuurlijk wel dat ik het mooi zou vinden
maar dat het zo toepasselijk zou worden dat heeft hij gelukkig niet geweten
zelf is mijn vader overleden op bijna 60 jarige leeftijd aan onze gezamelijke vijand nl longemfyseem
ik heb hem steeds benauwder zien worden
en nu na bijna 15 jaar ben ik aan mijn laatste fase in deze ziekte aanbeland
ik wil niet zeggen dat ik al bijna dood ben maar het word wel een dun lijntje
maar dan nu weer het gedicht
dit gedicht is voor mij zo troostvol dat ik het aan iedereen wil vertellen
en ik hoop dat iedereen hier netals ik houvast uit mag halen

3 opmerkingen:

  1. Lieve tante Gerda heb dat gedicht ook van a4 formaat in een foto lijst erg mooi :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken dit gedicht al vele jaren.
    En ook al ben ik niet meer bij een kerk aangesloten en ben niet meer praktiserend gereformeerd. Het gevoel van troost herken ik nog steeds.

    Groetjes Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat vind ik heel fijn alida
    daar heb ik het voor op mijn blog gezet
    voor iedereen die er troost uit putten kan

    BeantwoordenVerwijderen