Totaal aantal pageviews

zaterdag 18 januari 2014

2013 een bewogen jaar

Een terug blik op 2013  is een blik op een zeer bewogen jaar , een jaar waarin mijn hele leven veranderde, een jaar met hele hoge pieken en zeer diepe dalen
Een jaar waarin ik van een moe wrak weer een mens werd
Het ging niet vanzelf maar ik kreeg kracht naar kruis
Januari tot maart , een moeilijke tijd waarin ik bijna altijd thuis was
Boodschappen doen kon alleen af en toe als ik een goede dag had en het weer meewerkte
en toen eind maart de grote verandering, de oproep en de succes story van mijn longtransplantatie
het geweldige genieten van de lucht en het grote gevecht met mijn spieren

het fantastische genieten om zonder rolstoel en scootmobiel op met vakantie te gaan
niet dat ik wereldrecords kon maken maar gewoon op mijn fiets kon gaan en staan waar ik wou en wanneer ik wilde . zonder dat iemand met me mee moest
toen de akelige rugpijn die een oude vijand van me was en die de kop weer op stak
3x eerder was ik al aan hernia geopereerd dus wist al wel wat ik voelde
toen de diagnose spit was dacht ik al dit gaat hem niet worden maar dacht dat ik de gestelde termijn  van 6 weken wel door zou komen
maar niets was minder waar na 4 weken kreeg ik mijn eerste spuit en een week of 6 later de tweede
maar de pijn werd steeds heviger en na een bezoek aan de huisartsen post waar mij en mijn man nog iets heel bijzonders overkwam
we zaten daar apart van de andere patienten , ik met mijn mondkapje op , toen een jonge man naar ons toekwam en vroeg of hij wat tegen me mocht zeggen
na dat ik had gezegt dat dat goed was zei hij tegen me "mevrouw ik wens u Gods zegen toe deze week , en toen ging hij weg .mijn man en ik in verwarring achterlatend

om een lang verhaal kort te maken deze vreselijk pijn kwam door een gescheurde darm en er moest een nieuwe zware operatie volgen
25 cm darm werd verwijderd en mijn buik schoon gespoeld , buikvliesontsteking , en een zware griep brachten mijn conditie en gewicht weer tot 0,0
alles was weer weg
dus dat was weer werk aan de winkel, maar zo snel als alles ging na de longtransplantatie zo vreselijk moeizaam ging het nu
maar wonder boven wonder gaat het nu weer goed, ik ben dan ook een dankbaar blij mens

heb heerlijk sinterklaas gevierd met mijn familie en fantastische kerst dagen gehad
ben samen met mijn dochter en zus naar de kerstavonddienst geweest , wat voor ons allebei een hevig emotionele dienst was we hebben in stilte heel wat tranen laten gaan ik uit diepe pure dankbaarheid en mijn zus om het verlies van haar man en ik ook weer om haar grote verdriet
dat mensen dit elkaar toch aan kunnen doen
toen een paar dagen na kerst het tragische ongeluk van onze moeders vriend wat een diepe domper op de jaarwisseling was en 2 januari de eerste begrafenis
en 5 januari weer een langgekoesterde wens
Andries en ik waren 35 jaar getrouwd en zijn met onze kinderen een weekend naar de efteling geweest
geweldig was het , kon niet mooier .prachtige kamers ,heerlijk eten ,geweldig getroffen met het weer verder kon ik zoveel fb vrienden krijgen als ik maar wilde en ben ik mensen die ik 100% vertrouwde verloren . mensen die me steunden  en mensen die me vertelde dat ik niet zo walgelijk positief moest zijn  tegengekomen
maar er gaat niks boven het echte leven, leven met je man je kinderen , en alle mensen die om je heen staan


ik zal niet meer zo vaak bloggen als eerst maar als er weer wat te vermelden is kom ik het weer vermelden
ik wens iedereen een fantastisch 2014

6 opmerkingen:

  1. Hoi Gerda,


    Fijn om weer wat te horen van je.
    Het was voor jullie idd een jaar vol hoge pieken en diepe dalen.
    Maar vanaf nu gaat het gewoon goed, een klein dipje mag , maar meer ook niet.
    Zullen we dat afspreken......

    Liefs,
    Jip

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is heel veel geweest voor je Gerda. Maar er is een nieuw jaar en het oude kan je afsluiten. Ik wens je natuurlijk een heel goed 2014 en dat je mag genieten van je nieuwe longen.

    Liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Tanja , ook voor jou hoop ik je snel weer met je foto naast Jip en mag staan
      Wat zullen wij dan ook blij zijn xxx

      Verwijderen
  3. Hoi Jip dat spreken we zeker af , ik voel me nu echt weer wat sterker worden
    We gaan samen nieuw ons leven opnieuw inrichten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben blij dat het nu zo opwaarts gaat met je.
    Jullie hebben heel wat te verduren gehad.
    Ik hoop dat dit het jaar voor jullie wordt waarin je vol kan genieten van je nieuwe longen.
    Het is jullie gegund.
    Ik wens jullie een heel gelukkig en vooral gezond 2014.


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Tilly
      Ook voor je trouwe vriendschap
      Knuff ook voor mijn maatje Rien

      Verwijderen