Totaal aantal pageviews

donderdag 11 oktober 2012

de wachtlijst




                                           

het is eindelijk weer officieel ik ben weer transplantabel
woensdag ben ik met andries naar het st Anthonius geweest en heb te horen gekregen dat ik weer in het team besproken ben en dat ik hoog op de wachtlijst sta voor de transplantatie van twee nieuwe longen
God wat een opluchting voor met name andries , die het  de laatste tijd zo  zwaar heeft
hij heeft de moed al bijna laten zakken
laatst zei hij tegen me ïk geloof er niet meer in , jij komt gewoon nooit aan de beurt "
nu moet ik wel zeggen dat het een loezwaar traject is dat verschrikkelijke wachten
het is nu ruim 4 jaar geleden dat het hele longtransplantatie  verhaal begon te spelen , dat trekt een zware wissel op het hele gezin.
alles staat in het teken van de mogelijk op handen zijnde operatie ,
maar ik ben er helemaal klaar voor
woensdag  in de wachtruimte van het ziekenhuis kwamen we twee mannen tegen en zij vertelde hoe  zij een totaal nieuw en ander leven ze hadden gekregen na de transplantatie
ik zag andries  gewoon opleven  , hij kreeg  van die positieve verhalen weer wat nieuwe moed
ik zelf moest wel even slikken toen ik hoorde hoe kort zij maar hadden gewacht maar dat gaat gewoon zo  de aller beste mach voor de beste ontvanger en dat is maar goed ook

 ik hoop toch zo verschrikkelijk dat ik  nu snel aan de beurt mag komen en dat het nu gewoon  van een leien dakje zal gaan voor zo ver dat kan natuurlijk , maar ik bedoel dat mijn lichaam me nu niet meer in de steek zal laten
ik ben blij dat ik op de wachtlijst mocht komen
dat ik ondanks al de benauwde buien , de teruggang van mijn gezondheid
het zware geestelijke verwerken van alles ,wat er toch ook wel aan zit
ook gewoon hoop heb mogen hebben , vooruitzicht, toekomstvisie
wat is het toch geweldig dat er mensen zijn die hun organen na hun leven gewoon doorgeven
maar wat is het toch ook jammer dat er zo veel goede organen  niet voor transplantatie gegeven worden
de meneer  die we tegenkwamen zei het zo mooi
 ik ben zo dankbaar aan de nabestaanden van mijn donor dat ik  hier mag zitten
 ik zou ze alles wat ik heb wel willen geven
geweldig
met tranen in mijn ogen heb ik ze aangehoord en dacht
misschien  ook voor mij ..........





3 opmerkingen:

  1. Hoi Gerda ,

    Ben blij voor je , en hoop dat er snel longen voor je zijn.

    Liefs Jip

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Gerda,

    Wat fijn hé dat je weer op de wachtlijst staat.
    En nu maar hopen dat je gauw aan de beurt bent.
    Ik gun je het leven zonder beperkingen zo.

    Kan ik me ergens aanmelden zodat ik bericht krijg wanneer er weer iets op jouw blog door jou geschreven is?
    Ik sta wel bij volgers.

    Groetjes en een heel fijn weekend.

    gr.Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi tilly als je naar beneden scrolt
    dan zal je zien dat daar staat aboneren op berichten dat kan je dan doen en krijg je altijd de nieuwste nieuwtjes

    dank je wel voor je belangstelling xxx

    BeantwoordenVerwijderen