Totaal aantal pageviews

dinsdag 20 december 2011

hoe het allemaal begon

mijn naam is gerda
ik ben 53 jaar en al 32 jaar getrouwd met andries
verder heb ik twee kinderen die allebei ook getrouwd zijn en twee kleinkinderen ik heb longemfyseem en sinds 6 jaar ben ik daar echt ziek van
het gebeurde 6 jaar geleden op een korte vakantie met onze kinderen naar centerparks dat ik zo benauwd werd dat ik midden in de nacht met de ambulance naar het maxima ziekenhuis in velthoven werd gebracht
ik werd daar verneveld [wat ik normaal als ik in het ziekenhuis lag] ook gewoon deed
en opeens werd ik zo benauwd dat ik voor mijn gevoel stikte
het licht ging helemaal uit en ik moest opgenomen worden op de ic
s,middags om een uur of vijf kwam ik daar weer bij en ik voelde me zo ziek als een hond
later bleek dat ik een bacterie had opgelopen en alergisch geworden was voor de verbindende vloeistof die gebruikt word bij het vernevelen
na twee dagen heb ik in het bijzijn van een longarts nog eens een verneveling geprobeerd maar daar moesten ze weer direct mee stoppen om dat het meteen weer mis ging
na dit angstige avontuur heb ik wel weer meerde malen in het ziekenhuis gelegen
maar  vernevelen dat gaat niet meer
mijn vaste longarts dr Staaks stelde voor om er eens over na te denken of ik wat voelde om het traject in te gaan voor longtransplantatie
nou daar heb ik niet lang over na moeten denken
ik wist niet eens dat dit mogelijk was

Geen opmerkingen:

Een reactie posten